Teknoloji

Küçük Bir Pizza Dükkânının Küresel Bir İmparatorluğa Dönüşümü: Domino’s Pizza’nın Etkileyici Başarı Hikâyesi

Domino’s Pizza’nın yenilikçilik ve kararlılıkla dolu hikâyesi 1960 yılında Michigan’da küçük bir pizza dükkânında başlıyor.

İlerleyen yıllarda küresel bir dev hâline gelecek olan Domino’s Pizza’nın temelleri, Tom Monaghan ve kardeşi James’in “DomiNick’s” isimli bir dükkânı satın almasıyla atılıyor.

5 yıl içinde 12 şube açıyorlar ancak kardeşlerin görüşleri birbirlerinden oldukça farklı olduğundan sorunlar baş gösteriyor!

Açtıkları üçüncü şubeden sonra “Domino’s Pizza” markası kuruluyor. Logodaki üç noktaysa o dönemde sahip oldukları üç şubeyi simgeliyordu.

Aslında ilk yıllarda işler hiç de kolay olmuyor! Çünkü Tom işleri büyüterek ülke çapında şubeleşmek isterken, James küçük ve lokal bir restoran olarak kalmayı istiyor.

Bu anlaşmazlıklar sonucunda, Tom ve James Monaghan her ne kadar bu yola beraber çıksa da James bir süre sonra ayrılıyor.

Kardeşi James’in hisselerini devralmak zorunda kalan Tom büyük bir borcun altına girerek restoranı ayakta tutmaya çalışıyor.

Hızlı ve sıcak teslimatın önemi Tom Monaghan’ın dikkatini çekiyor ve o dönem eve teslimat yapan ilk pizza restoranlarından biri oluyor.

Monaghan yenilikçi bir yaklaşımla büyümeye kararlıydı. Bu sebeple rakiplerinden farklılaşmak hem eve sipariş hizmetini geliştirdi hem de bunu hızlı ve sıcak teslimata odaklanarak yaptı.

Monaghan’ın vizyoner yaklaşımı sayesinde 1970’lerde Domino’s Pizza yeni şubeler için franchise vererek hızla büyümeye devam ediyor.

1973 yılındaysa Dominos’u Domino’s yapan o kampanya ortaya çıkıyor. “30 dk içinde gelmezse pizzanız ücretsiz!” kampanyası!

Monaghan’ın liderliğinde Domino’s döneminin çok ilerisinde inovasyonlar yapıyor.

Eve servis, sipariş takibi, yarım saat içinde gelmezse ücretsiz pizza kampanyası gibi vizyoner hamleler Domino’s Pizzayı başarıya götürüyor.

Monaghan 1998 yılında emekliye ayrılarak Domino’s Pizza’yı Bain Capital’a devrediyor.

Tom Monaghan’ın ardından Domino’s Pizza yenilikçi vizyonundan ödün vermiyor ve küresel bir dev hâline geliyor.

2000 yılında biraz problemler yaşansa da Domino’s Pizza tariflerden tutun da dağıtım ağına kadar uzanan kapsamlı bir değişim ve iyileştirme sürecine girerek bu durumu toparlıyor.

Günümüzdeyse dijital teknolojiler başta olmak üzere çeşitli alanlara yatırım yaparak hizmetlerini daha iyi hâle getirmeyi amaç edindikleri görülüyor.

Yani Domino’s Pizza, Monaghan’ın vizyonunu yaşatmaya devam ederek sektöründe yenilikçi bir marka olduğu imajını kaybetmeden günümüzde de aynı yaklaşımla faaliyetlerine devam ediyor.

Kaynak: Medium, Dominos

Şirketlerin başarı hikâyeleriyle ilgili ilginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

haber-mut.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Aksaray Escort
Cihangir Escort
Mimar Sinan Escort
Çukur Escort
Cemil Meriç Escort
Vişnezade Escort
Kartal Escort
Sinanoba Escort
Evliya Çelebi Escort
Balabanağa Escort
Balibey Escort
Fatih Escort
Harbiye Escort
Küçük Ayasofya Escort
Poligon Escort
Sultan Selim Escort
İslambey Escort
Hocapaşa Escort
Göztepe Escort
Küçük Sinekli Escort
Şile Escort
Salacak Escort
İçmeler Escort
Mevlana Escort
Tahtakale Escort
Karabeyli Escort
Beyciler Escort
Cumhuriyet Escort
Hilal Escort
Çamlık Escort
Kirazlıtepe Escort
Topçular Escort
Gökalp Escort
Hüseyinli Escort
Anadolu Hisarı Escort
19 Mayıs Escort
Haraççı Escort
Saray Escort
Fevzi Çakmak Escort
Mimar Sinan Escort
Kumburgaz Escort
Kuştepe Escort
Yıldıztepe Escort
Balat Escort